Жораева Гулжамал Тулегеновна
«Тарих» кафедрасының тарих ғылымдарының кандидаты
ДӘРІС КУРСТАРЫ
Барлық білім беру бағдарламалары үшін
КТ 1171 «Қазақстан тарихы» пәні бойынша Дәріс курсы
Пәннің негізгі мақсаты - Қазақстан тарихының ежелгі заманнан қазіргі уақытқа дейінгі дамуының негізгі кезеңдері туралы объективті білім береді. Ұлы Дала аумағындағы мемлекеттілік формалары мен өркениеттердің эволюциясын, қазақ халқы этногенезінің негізгі кезеңдерін толық және объективті көрсетуге негізделген. Қазақстан тарихының ғылыми-негізделген тұжырымдамасын жасайды және қазіргі тарихтың азаматтық ұстаным мен ғылыми дүниетанымын қалыптастыратын негзгі оқиғалары туралы тарихи білімдерді жүйелейді.
Бұл курсты меңгеру кезінде студент келесі құзыреттерді меңгереді:
- Ақпараттық коммуникациялық технологияларды және қоғам, кәсіби ортада коммуникативті дағдыларды қолдана білу қабілеттілігі;
- Біртұтас ғылыми жүйелік көзқарасқа негізделген әртүрлі жағдайларды бағалау қабілеті.
Пәннің оқыту нәтижелері:
- Қазақстан тарихының негізгі даму кезеңдерін білу мен түсіну бойынша білімін көрсету;
- сыни талдау негізінде тарихи өткеннің құбылыстары мен оқиғаларын адамзат қоғамының дүниежүзілік тарихи дамуының ортақ ұстанымдарымен ұштастыра білу;
- Қазіргі Қазақстандағы құбылыстар мен тарихи үдерістері зерттеу барысында аналитикалық және аксиологиялық талдау дағдыларын игеру;
- заманауи қазақстандық даму үлгісінің ішкі ерекшеліктерін объективті және жан-жақты зерделей білу;
- Қазақстан тарихынының үдерістері мен тарихи құбылыстарды жүйелеу және сыни баға беру.
Лекция №1. Ежелгі адамдар және көшпелі өркениеттің қалыптасуы
Лекция №2. Ерте темір тайпаларының этносаяси және әлеуметтік тарихы
№2 Видеоматериал Ерте темір тайпаларының этносаяси
Лекция №3. Монғол кезеңіне дейінгі Орталық Азиядағы түркі тілдес этностардың этномәдени интеграциясы
№3 Видеоматериал Монғол кезеңіне дейінгі Орталық Азиядағы
Лекция №4. Ұлы Дала Алтын Орда кезеңінде (XIII-XV ғғ.)
Лекция №5. Қазақ халқының қалыптасуы және Қазақ хандығы
Лекция №6. XVIII ғасырдың бірінші жартысындағы Қазақ хандығының сыртқы саяси жағдайы
Лекция №7. Қазақстанда Ресейдің әкімшілік-саяси жүйесінің енгізілуі
Лекция №8. Қазақ халқының отаршылдыққа қарсы халық-азаттық күресі
Лекция №9. «Алаш» қозғалысы және ұлттық мемлекет идеясы
Лекция №10. Қазақстан Қазан төңкерісі және кеңес үкіметінің орнауы кезеңінде
Лекция №11. Мемлекеттік құрылыстың кеңестік үлгісінің іске асырылуы
Лекция №13. Қазақстан тәуелсіздігінің жариялануы және ҚР мемлекеттік құрылысы
Лекция №14. Экономикалық дамудың қазақстандық үлгісі
6В01615 - Тарих білім беру бағдарламасы үшін
«Қазақстанның ежелгі заман тарихы» пәні бойынша ДӘРІС курсы
Археологиялық және жазба деректердің негізінде арғы дәуірлердегі адамзаттың дамуын қазақстандық деректемелер арқылы көрсету. Археологиялық мәдениеттермен таныстыру. Көне Қазақстан тарихы зерттеу әдістерін қарастыру. Білім алушылар ежелгі замандардағы сақтар мен савромат, сарматтардың, ғұндар, үйсіндер мен қанғұйлардың шаруашылығы, тұрмыс тіршілігі, қоғамдық өмірі, мәдениеті, саяси өмірі туралы түсініктер алады.
Бұл курсты меңгеру кезінде білімгер келесі құзыреттерді меңгереді:
Білім беру үдерісінде ғылыми зерттеу және білім берудің әдіснамасы мен негізгі теорияларын қолдану;
Оқу үрдісінде тәжірибе жинақтау.
Пәннің оқыту нәтижелері:
- тарихи маңызы бар құбылыстардың мазмұны мен заңдылық ерекшеліктерін сипаттайды
- тарихи кезеңдердің өзекті мәселелері бойынша теориялық тұжырымдаларды және заманауи ұстанымдарды жан жақты зерделейді, талдайды, жүйелейді;
- білім беру және ғылыми зерттеу мекемелері мен ұйымдарының ғылыми әдістері мен әдіснамасын пайдаланады, іс жүзінде ұйымдастыру мәселелерін шеше біледі;
- оқу және ғылым үрдісін ұйымдастыруға қабілетті, тарихты оқытуда заманауи әдіс тәсілдер мен оқу құралдарын қолданады;
- тарихи археологиялық және этнографиялық тақырыптар бойынша кабинеттердің жұмысын ұйымдастыра алады;
- оқу үрдісінде әлемдік тарихи дамудың жалпы парадигмасымен тарихи құбылыстарды және оқиғаларды байланыстыра алады.
Силлабус Қазақстанның ежелгі заман тарихы
1 Лекция Қазақстанның ежелгі заман тарихы курсының мақсаты мен
2 Лекция Қазақстанның ежелгі заман тарихының тарихнамасы
3 Лекция Қазақстан аумағындағы алғашқы қауымдық құрылыс
4 Лекция Тас ғасыры кезеңдері және археологиялық ескерткіштері
5 Лекция Қазақстан қола дәуірінде
6 Лекция Қола дәуіріне тән ескерткіштер Андронов және Беғазы
7 Лекция Қола дәуіріндегі Қазақстан аумағындағы материалдық
8 Лекция Ерте темір дәуіріндегі Қазақстан аумағындағы археологиялық
9 Лекция Сақтар (скифтер), массагеттер, дактар (даилар), исседондар
10 Лекция Сақтар, скифтер «Алтын адам»
11 Лекция Қазақстан аумағындағы ғұндар, этникалық тегі, саяси
12 Лекция Үйсіндер, қоныстану аймағы, әскери-саяси құрылымы
13 Лекция Қаңлылардың қоныстану аймағы, әлеуметтік
14 Лекция Ғұндар, үйсіндер, қаңлылардың көшпенділер және
7М02210 - Тарих білім беру бағдарламасы үшін
«Оңтүстік өңірдегі әлеуметтік-экономикалық модернизация және
1920-1950 жж. саяси-қуғын сүргін» пәні бойынша ДӘРІС курсы
Пән мазмұнында Қазақстанның оңтүстігіндегі кеңестік биліктің модернизациялық процестер ХХ ғасырдың 20-50 жылдарындағы қуғын-сүргін саясатының аясында қарастырылады. Кеңестік биліктің жүргізген саяси-әлеуметтік және экономикалық реформаларына қатысты қалыптасқан дәстүрлі тұжырымдар модернизация теориясының әдіс-тәсілдерімен талданады және бағаланады. Білім алушы дәстүрлі қоғамдық институттардың әлеуетін жою немесе жаңғыртудағы модернизациялық процестердің арақатынастары саяси қуғын-сүргіннің салдарлары арқылы жүйелейді, пән бойынша пәнаралық білімді біріктіреді.
Бұл курсты меңгеру кезінде білімгер келесі құзыреттерді меңгереді:
- Пәнаралық байланыстар тоғысында гуманитарлық пәндерді оқытудың заманауи әдістері мен әдістемесін қолданады;
- Түркі тілдес халықтардың этносаяси тарихында ұлттық-мәдени және рухани құндылықтардың интеграциялану процестерін талдайды.
Пәннің оқыту нәтижелері:
• Зерттеудің құзыреттілік нәтижелеріне негізделген білім беруге жаңаша ойлау мен іс -әрекеттік дағдыларын қалыптастыра алады;
• Оқытудың жаңа әдістерін кәсіби жетілдірудің басты ресурсы ретінде ұйымдастыра алады, оларды ғылыми - әдістемелік тұрғыдан даярлай біледі;
• Білімгерлердің жобалау әрекеттерін ұйымдастырады және талқылайды;
• Педагогикалық жобалауды жүзеге асырады және салыстырады.
1 лекция Қазақстандағы қуғын-сүргін тарихнамасы және
2 лекция Тоталитарлық жүйенің қалыптасуы және саяси қуғын
3 лекция Кеңестік тарихнамада қуғын-сүргіннің зерттелу
4 лекция Қазақстандағы Сталиндік қуғын-сүргіннің зорлық
6 лекция Қазақстандағы қуғын-сүргіннің зардаптары және «Алаш»
7 лекция Түркі халықтарын қуғындаудың тарихы
8 лекция Қазақстандағы қоғамдық ғылымдардың көрнекті өкілдерін
9 лекция ГУЛАГ жаппай жазалау және лагерьлер жүйесі
10 лекция АЛЖИР лагері мен тұтқындарының тарихы
11 лекция КАРЛАГ сталиндік қуғын-сүргіннің азалы тарихы
12 лекция СТЕПЛАГ- «халық жауларына» арналған ерекше лагерь.
13 лекция 1937 ж. қазақ зиялыларының тағдыры мен рухани моральдық
14 лекция Қазақстандағы саяси қуғын-сүргін құрбандарының тарихи
15 лекция Тәуелсіз Қазақстанда қуғын-сүргіннің тарихи зерттеулерден